Moje gotowanie Babka

23:11 www.luznestyle.pl 0 Comments

Babka-stary przepis rodzinny

Babka z tego przepisu jest dość mokra w środku, niemniej jest pyszna. Mam pewnie uwagi co do tego przepisu. Jest to stary przepis rodzinny, osoba która nam go podała dawno już nie żyje. Po dość długim testowaniu tego ciasta przez moją Mamę za każdym razem wychodził zakalec, jednak ciasto mimo tego było pyszne. Próbowałyśmy ucierać ją w tradycyjny sposób, (trzeba do tego pożądanie się spocić i mieć muskuły ;p;pp). Wpadłam na inny pomysł by ją utrzeć w robocie kuchennym. Niestety ucierałam ją przez za długi okres czasu i składniki lekko się rozsegregowały. Postanowiłam jednak, że i tak wolę metodę robota kuchennego, ale tym razem robiłam ją powoli, pulsacyjnie (włączałam robota na około 5 sekund i wyłączałam, tak aż składniki się połączyły -w tym przypadku nic się nie rozsegregowało a z BABKI NIE WYSZEDŁ ZAKALEC <JUPI>). Więc jeśli ktoś się zdecyduje na ten przepis nie zapomnijcie o tym żeby robić to po pierwsze w robocie kuchennym, a po drugie powoli i pulsacyjnie -inaczej będzie zakalec;p;p!! Składniki na ciasto:
  • 6 jajek
  • 400 g mąki
  • 400 g cukru pudru
  • 400  g  masła
  • 1/2 paczki (mała) proszku do pieczenia
  • sok z 2-ch cytryn
  • 2 łyżki kakao
Utrzeć w robocie kuchennym masło z żółtkami i cukrem pudrem (pulsacyjnie). Proszek do pieczenia wymieszać z mąką i wsypywać po trochu do masy, ucierać dalej, dodawać soku z cytryn. Utarte ciasto podzielić na 2 części. Do jednej dodać kakao i wymieszać już ręcznie bez użycia robota. Białka ubić na sztywno i delikatnie przemieszać z ciastem. Przełożyć ciasto do formy na babkę,  wysmarowanej tłuszczem i oprószonej mąką, przełożyć najpierw trochę cytrynowej jasnej, potem kakaowej, przykryć resztą jasnej masy. Piec około 60 minut w temperaturze 170ºC lub do tzw. suchego patyczka. Składniki na polewę czekoladową:
  • 1/2 kostki masła
  • 1 szklanka kwaśnej śmietany
  • 10 łyżek cukru
  • 4 łyżki kakao
Wszystkie składniki zagotować, do dokładnego rozpuszczenia masła i uzyskania jednolitej masy. Polać nią babkę gdy już przestygnie. SMACZNEGO!!




       

0 comments:

Nie wyrażam zgody na kopiowanie moich zdjęć, jeśli chcesz je wykorzystać to najpierw mnie o to spytaj!

Dziękuję za odwiedzenie mojej strony. Jeśli masz ciekawą opinię na dany temat lub chcesz o coś spytać, albo po prostu chcesz pogadać, chętnie poczytam i odpowiem ;) Miłego dnia życzę.
Pozdrawiam Maya :*